Aktuality

SEO – o co vlastně jde

Slovo nebo lépe řečeno výraz SEO slyšel určitě už každý člověk, který se kdy ocitl na internetových vyhledávačích. V podstatě se jedná o druh nebo formu propagace, která zajistí, aby byl ten či onen (ať už produkt, stránky či cokoliv dalšího) vidět na předních místech ve vyhledávání. Dobře všichni víme, že když zadáme konkrétní výraz do vyhledávače, objeví se na prvních místech obvykle to nejautoritnější. Podle čeho ale vyhledávače hodnotí autoritu?

Co je například potřeba

  • klíčová slova
  • nadpisy
  • Alt tagy u obrázků
  • URL
  • meta tagy

A mnoho dalšího…

Vysvětlivky

Toto označení je logicky z angličtiny – Search Engine Optimization. Optimalizace je další z pojmů, jenž s tím vším souvisí. Ta vytváří a upravuje webové stránky, které se na to konto posléze lehce nacházejí. Cílem je dostat se s stránkami na webu na co nejvyšší pozice ve vyhledávání.

SEO – na začátku byla jenom slova

Tedy ta klíčová. Když se začínalo s touto technikou, tak se o tom ještě nic moc nevědělo a právě proto byla v kurzu jenom už zmíněná klíčová slova. V praxi to fungovalo na tomto principu – zadalo se klíčové slovo a internetový vyhledávač v uvozovkách vyplivl všechny stránky a zdroje, kde bylo použito.

Co se ještě sleduje

  • Obsah – kvalitu i kvantitu
  • Strukturu a vnitřní odkazování
  • Zpětné odkazy – původ, množství a relevanci

A tak dále…

Dlouhodobost je klíčem k úspěchu

Pokud by někdo potřeboval optimalizaci, a je celkem jedno, jestli pro osobní nebo pracovní účely, je lépe jít za odborníky. Dobrá agentura, která se zabývá touto činností, nám zaručí jednak dobrý výsledek, ale také dlouhodobost, která je v tomto případě namístě. Pokud budeme jejich služby využívat mnoho měsíců či dokonce let, výsledky se dostaví s určitostí.

Práce na SEO by nikdy neměla skončit. Proč? Protože konkurence nezahálí a toho si vyhledávače cení. Na předních pozicích se mohou nacházet pouze ty weby, které neustále přidávávají či aktualizují obsah a jejich odkazový profil se neustále rozšiřuje (linkbuilding neboli budování zpětných odkazů). Koneckonců se o tom můžeme dočíst i zde.

Aktivní linkbuilding

  • sociální sítě
  • sdílení
  • PR články
  • diskuze
  • blogy
  • odkazové profily
  • podpůrné miniweby

Vyhledávače jsou chytrolíni

Nezdá se, ale je to tak. Vyhledávače poznají, když se je někdo snaží neboli zmást. V zásadě platí jedna věc – jestliže se zničehonic objeví několik nových odkazů na konkrétní web, vyhledávač zapne senzor a rozbliká se mu červená kontrolka – web je v podezření. Je lépe začít s touto věcí postupně a ne všechno naráz. Důležitá je přirozenost a relevance a to ve všech směrech. Koneckonců se o tom, jak na vyhledávače můžete dočíst i zde.

Vybírejme s rozumem

Když už chceme budovat pozice a návštěvnost, tak bychom měli vybrat agenturu, která má dobrou pověst. Je lépe si vyjasnit podmínky hned od začátku, co chceme, potřebujeme a jak si to představujeme. Dobré SEO agentury jsou ochotné přizpůsobit se všem podmínkám a nárokům. Každý web totiž vyžaduje individuální péči.

Co je výsledkem SEO

  • Viditelnost – lepší pozice ve vyhledávání
  • Zvýšení návštěvnosti – z vyhledávání a také odkazů na webech
  • Vyšší konverzní poměr díky kvalitnějšímu obsahu a struktuře webu

Analýza je nezbytná

Pokud chceme mít úspěch, jinak to ani nejde. Za prvé je nutné mít analýzu odkazového profilu. Druhým krokem je celková analýza trhu, konkrétně konkurentů. A samozřejmě analýza klíčových slov a celého webu jako takového. Pak se může stanovit strategie.

Výsledky optimalizace

Všichni, kdo dělají SEO, čekají výsledek. Čím více budete mít kvalitnější obsah webových stránek a odkazy na něj, tím jasnější a lepší cesta ke světlým zítřkům se vám otevře. Samozřejmě si každý může optimalizaci udělat sám a po svém, nicméně se vyplatí alespoň konzultace s odborníkem. Pokud chcete být tzv. v obraze, můžete se zúčastnit i jednoho z mnoha speciálních školení, kde se obvykle hovoří o základech optimalizace a všem s ní spojeným.

FinList on Facebook
  • 4.3K
    Shares