- Reklama -zprávy

EET a zjednodušený režim. Co to je?

Jste drobný živnostník a chystáte se na 3 a 4 vlnu EET? Určitě jste si krapet oddychli, když se povinnost evidovat své tržby posunula o několik měsíců až na začátek nového roku. Pandemie vám tedy přinesla i něco dobrého. Na druhou stranu víte, že vás povinnost evidovat své tržby nemine, a tak se už možná nyní na tuto situaci připravujete. V souvislosti s pořizováním pokladny a EET certifikátu Leeto jste však narazili na jistý pojem, a to na “zjednodušený režim”. A možná se ptáte, co to vlastně znamená? 

více v článku...

Co je to zjednodušený režim

V současné době mohou podnikatelé či drobní živnostníci využívat dva způsoby evidování svých tržeb. Mohou je evidovat v rámci běžného režimu, kdy se odešlou údaje o evidované platbě takřka ihned správci daně díky rychlému internetovému připojení. A také se mohou evidovat v rámci zjednodušeného režimu, kdy se zašlou informace o evidované tržbě plátci daně do pěti dnů od uskutečnění platby. 

Zjednodušený režim není nic nezákonného, stačí jen mít povolení od správce daně, který tak nebude očekávat údaje o platbě ihned po jejím uskutečnění, ale bude je očekávat až během prvních pěti dnů od jejího uskutečnění. 

Pro koho je zjednodušený režim určen?

Nabízí se otázka, kdo zjednodušený režim evidence tržeb využívá. Určen je především pro jedince, kteří při práci nemají zajištěné dostatečně rychlé internetové připojení. Pokud na místě uskutečnění platby není internetové připojení, je logické, že údaje o platbě nemohou být odeslány správci daně. Proto se s odesláním údajů o platbě vyčká do okamžiku, kdy internetové připojení bude k dispozici v dostatečné síle.

Závěrem se nabízí otázka, jestli budete zjednodušený režim používat? Nebo snad zůstanete u běžného režimu? Jak jsme zmínili, v případě první volby je třeba domluvit se se správcem daně.

Proč je důležitá konzistentní komunikace se zákazníky

V konkurenčním světě podnikání je vztah se zákazníky klíčovým faktorem úspěchu. Zákazníci dnes očekávají nejen kvalitní produkty nebo služby, ale také vysokou úroveň komunikace....

Sociální odpovědnost jako součást firemní strategie

Sociální odpovědnost (CSR – Corporate Social Responsibility) se dnes stává klíčovou součástí firemních strategií po celém světě. Společnosti již nevnímají svůj úspěch jen skrze...

Pojištění na lyžařský výlet se vyplatí

Při plánování lyžařského výletu je důležité nezapomenout na cestovní pojištění, které vám zajistí ochranu před nepříjemnými situacemi. Dnes už nemusíte chodit do kamenných poboček...

Bezpečně do Bruselu s online pojištěním

Při plánování cesty do Bruselu je důležité nezapomenout na sjednání cestovního pojištění. Online možnosti výběru a uzavření pojištění nabízí rychlý a pohodlný způsob, jak...

Uzavření pojištění online je snadné

V dnešní době je uzavření pojištění online rychlé a jednoduché. Stačí pár kliknutí myší a máte své vozidlo, majetek nebo zdraví správně pojistěné. Online...
- Reklama -PR článek