Bankovní služby dnes využívá takřka každý. Pro lidi v produktivním věku je nepostradatelnou záležitostí bankovní účet, na který je zasílána mzda či plat. Díky konkurenci na trhu je možné si vybírat a taktéž snadno změnit banku. Jak na to?
více v článku...
Bankovní účet zdarma se stává samozřejmostí
Bankovní účet je finančním účtem v bance, jenž zaznamenává veškeré finanční transakce mezi bankou a klientem, stejně tak sleduje i finanční situaci účtu. Bankovní účet může mít kladný, tj. kreditní zůstatek, kdy banka dluží klientovi, či záporný neboli debetní zůstatek, kdy naopak klient dluží peníze bance. Účet vedený za účelem vkladů je označován coby depozitní, zatímco účet založený za účelem půjček je označován jako úvěrový.
Téměř každý má vlastní běžný bankovní účet pro hotovostní a bezhotovostní platební styk, k zadávání příkazů, k platbám a k příjmu veškerých plateb apod. Peníze má tak jedinec neustále k dispozici, díky internetbankingu a smartbankingu je přístup k vlastním penězům odkudkoliv a kdykoliv. Dnes není nutná osobní návštěva banky a v pohodlí domova lze uskutečnit potřebné finanční operace. Rovněž je k dispozici i permanentní přehled o výši stavu peněz.
Jestliže je zřízen i kontokorent, lze v případě potřeby peníze banky čerpat do stanoveného limitu. Bankovní účet je provázaný s řadou dalších služeb, dostupné jsou pro klienta i ostatní produkty. K účtu náleží platební karta. Ke zřízenému účtu lze získat i výhodnější sazby spořicího účtu, hypotéky apod.
Konkurence na trhu aneb je z čeho vybírat
Díky vstupu nízkonákladových bank na trh je již zcela běžné mít bankovní účet bez poplatků a neplatit za základní bankovní služby. S příchodem nových bank začala nabídka zřízení a vedení účtů zdarma. Avšak cena není jediným důvodem, proč změnit banku. Lidé rovněž řeší přístup banky, řešení potenciálního problému, případnou pomoc ze strany bankovní společnosti apod.
Právě kvalita služeb a řešení individuálního problému je mnohdy rozhodující pro jedince ke změně a následnému výběru nové banky.
Je známo, že lidé spíše nadávají a tím jejich veškerá aktivita končí. Češi jsou považováni za národ, který není nakloněn změnám, a ještě donedávna platili za velmi věrné bankovní klienty. K přechodu do jiné bankovní instituce se odhodlávali neradi, což se v posledních pár letech výrazně změnilo právě díky rostoucí konkurenci.
Pokud se domníváte, že při změně banky vás čeká maratonský běh mezi bankami za účelem vyřízení a informování zaměstnavatele, dodavatele energií a spousty dalšího, jste na omylu. Díky tzv. kodexu mobility lze velmi snadno přejít z jedné banky do druhé. Je to jednodušší, než se mnozí domnívají.
Přechod k nové bance není zdlouhavým a náročným procesem. Prvotním krokem je založení účtu u nové bankovní společnosti. Toto je třeba učinit ještě před zrušením starého účtu. Je nutné se ujistit, že nemáte vůči staré bankovní společnosti pohledávky, jako je například nesplacený kontokorent, hypotéka apod.
Vyplnění formuláře lze mnohdy online a je důležité nezapomenout uvést, zda žádáte rovněž o převedení trvalých příkazů, souhlasů s inkasem či zrušení účtu u vaší stávající banky. Následným krokem je odevzdání formuláře u nové, tj. vámi vybrané banky. Pokud bude změna převedena prostřednictvím kodexu mobility, nová banka vše vyřídí za vás, tj. převede vám platby, schválení inkas ze staré bankovní společnosti apod.
Do formuláře kromě osobních údajů je nutné uvést i stávající banku, měnu konta a číslo účtu, stejně tak neopomenout a zaškrtnout souhlas s převedením stávajících trvalých příkazů k úhradě a zároveň i zrušit starý účet.
Změnu banky lze provést i bez kodexu mobility, v takovém případě klient musí osobně do nové i staré banky, stejně tak si musí sám nastavit veškeré trvalé platby. Každopádně jakmile budou provedeny veškeré formality, ať už první, či druhou variantou, k dokončení celého procesu dojde během následujících 15 pracovních dnů. Je nutné nastavit datum tak, aby vám trvalé platby stihly odejít ze starého účtu a ty převedené v následujícím měsíci již z vašeho nového účtu.
Bankou budete o dokončení převodu informováni. Po změně banky je vaší povinností informovat svého zaměstnavatele a další instituce, jako je pojišťovna, dodavatel elektřiny apod. I s tímto vám může pomoci banka.
Účet zdarma a bez skrytých poplatků
Důvodem ke změně banky je zajisté výhodný účet, který nabízí nejen založení a vedení zdarma, ale také veškeré příchozí a odchozí platby v rámci ČR a také nastavení, trvalé příkazy, platby inkasa zdarma. Samozřejmostí je bezplatné získání bezkontaktní platební karty, výběry z bankomatu. Nechybí přehledné internetové bankovnictví.
Účet, jehož předností je velice snadné a pohodlné ovládání. Využijete veškeré výhody a ušetříte za mnohé nesmyslné poplatky. Počet spokojených klientů hovoří za vše.