Investice

Je vhodná doba na rozjezd vlastního byznysu?

Aktuální koronavirová situace podnikání zrovna neprospěla. Nový typ onemocnění, které se do České republiky přiřítil jako lavina, napáchal mnoho škod a bohužel řada českých firem tuto velkou koronavirovou bouři nepřežila. Zatímco některé podniky zcela zkrachovaly, jiné se stále drží nad vodou, ale už je to také jen tak tak. Jelikož je současná ekonomika na bodě mrazu a pravděpodobně se bude ještě propadat, nabízí se otázka, jestli je dobré vrhnout se nyní do podnikání, do vlastního byznysu. Řada lidí o tom uvažuje a právě pro ně máme jasnou odpověď – v ideálním případě byste se měli vrhnout do franšízy. 

Franšízové podnikání čili podnikání na základě franchisingu je v Česku poměrně oblíbené. Člověk nemá vlastní značku, spíš se “veze” na úspěchu jiné, už známé a založené značky. Franšíza s sebou nese řadu výhod, a to především nižší pravděpodobnost krachu a vyšší pravděpodobnost úspěchu. Jak již bylo nastíněno, značky jsou na trhu už nějaký ten pátek. Mají své stálé klienty a i o reklamu je postarané. 

Nástup do už rozjetého vlaku

Právě díky zmíněným výhodám se o franchisingu často říká, že je to jako nastoupit do už rozjetého vlaku. Něco na tom ale je. V případě franšízového podnikání je nejtěžším krokem ten první, a sice vybrat si, pro jakou franšízu budete pracovat, jakou franšízovou síť pomůžete rozjet. Můžete se stát franšízantem společnosti Extéria Market, můžete být majitelem franšízové pobočky v oboru květinářství nebo ve světě gastronomie. 

První krok je ten nejdůležitější krok

Jak již bylo zmíněno, první krok, a sice vybrat si franšízu, je ten nejdůležitější krok. Člověk by v tomto případě neměl sledovat jen peníze, tedy zisky nebo rychlost návratnosti investice. Franšíza by měla být jeho srdci blízká. Měl by vědět, jak ji zdokonalit, měla by ho bavit. Pokud totiž člověka bavit nebude, nikdy ji nedostane na vyšší level a nikdy s ní neuspěje tak, jak by uspět mohl.