Aktuality

Pandemie si připravila pro gastronomický průmysl změny

Už je tomu rok, co se musí gastronomické podniky potýkat s nemalým množstvím změn. A dalo by se říct, že tyto změny donutily majitele restaurací myslet. Kdyby totiž nehledaly možnosti, které jim zachrání jejich byznys, se vší pravděpodobností by zde už nebyli. Mezi pomyslná záchranná lana patří i rozvoz jídel a rozvoz pizzy. Této možnosti dostávat jídlo ke svým zákazníkům dlouho mnohé firmy odolávaly, ale vzniklá pandemie je donutila jednat. 

Okýnka jsou také pomyslnou spásou

Kromě rozvážkových služeb se za pomyslnou spásu považují i výdejní okénka, kam si lidé pro své oblíbené pokrmy nebo pouze pro kávu mohou zajít. Tento okénkový prodej nepatrně změnil vytížení restaurací. Aby se však nečekaly dlouhé fronty a restaurace neztrácely své zákazníky kvůli tomu, že příliš dlouho čekají, zapojily se mozkové závity restauratérů a vymyslel se telefonický systém, díky kterému si lidé mohou zavolat a říct, kdy si pro své objednané jídlo přijdou. 

Samozřejmě tento systém nefunguje u každé restaurace. Každý podnik k aktuální situaci přistupuje jinak a každý má jinou míru návštěvnosti. 

Vznikly také virtuální restaurace

Koronavirová pandemie také ukázala, kam až lidské nápady mohou sahat. Nejen, že jsme se virtuálně mohli dostat na druhý konec světa nebo třeba jen do francouzského Louvru, vznikly také virtuální restaurace. Jedná se ryze o zážitek, kterým si člověk zpestří svůj lockdownový život a díky kterému si objednaný pokrm více vychutná. 

Restauratéři, kteří se rozhodli k tomuto kroku říkají, že už pozorují pozitivní změny v zákaznické chování. Ukázalo se, že možnost nahlédnutí do prázdné restaurace, kde se zaměřují jen a pouze na vaření jídla je lákadlem či něčím, co lidi zajímá.

Opět se jedná o něco, k čemu přistoupila jen hrstka restaurací. O to víc jsou virtuální restaurace stále ještě unikátem.