- Reklama -zprávy

Jak poznat, že je finanční poradce skutečně dobrý?

Většina finančních poradců je placena provizemi od institucí, jejichž produkty se jim podaří s klientem sjednat. Pak jsou tu ale také firmy, které nabízejí finanční služby za honorář. Tento způsob častěji využívají osoby s vyššími příjmy nebo jiné firmy. Honorované služby s sebou přináší pocit jistoty, že poradce nabízí produkt ne z důvodu získání provize, ale s nejlepším vědomím a svědomím. 

Na druhou stranu to, že je služba honorovaná, neznamená, že je kvalitnější než služba placená provizemi. Většina finančních poradců, kteří jsou placení provizemi, se též snaží poskytovat pouze ty nejlepší služby a s klienty tak do budoucna udržovat dlouhodobý vztah.

Jak poznat, že je finanční poradce skutečně dobrý?

Jak tedy rozeznat skutečně kvalitního poradce? Řiďte se těmito základními doporučení a nemůžete se splést.

  1. Finanční poradce je dochvilný

Vždy se snaží dodržet termín, na kterém jste se domluvili. Nechodí pozdě, ale ani na vás na poslední chvíli nenaléhá, abyste se sešli dříve. Pokud schůzku nestíhá, zavolá vám a omluví se. Jestliže ale vytváří časově vypjatou situaci a vy se nestíháte nachystat nebo na vás dokonce tlačí, abyste si produkt bez rozmyšlení sjednali, berte nohy na ramena.

  1. Naslouchá vám a respektuje vaše názory

Pokud si myslíte, že když poradce respektuje vaše názory, nerozumí dostatečně svému oboru, mýlíte se. Jeho úkolem je poradit vám a najít pro vás finanční služby, které budou vyhovovat vám i vašem potřebám. 

Proto vás musí nejprve vyslechnout a snažit se pochopit, o co jej žádáte. Dobrého poradce poznáte také podle toho, že vaše potřeby skutečně analyzuje a snaží se hledat to nejlepší řešení, což obvykle trvá déle než jednu schůzku. 

  1. Snaží se poradit a najít řešení

Vždy se snaží pro vás najít vhodné a optimální řešení. Nikdy vám nenabízí produkt jenom proto, že se právě jedná o novinku na trhu (a i přes to, že je pro vás zcela nevhodný). Jeho cílem je poradit vám tak, abyste se nedostali do finančních potíží, a ještě byli schopni šetřit či své peníze investovat.

  1. Mluví srozumitelně a vysvětluje

Kvalitní finanční poradce mluví vaší řečí tak, abyste jeho slovům dobře rozuměli. Pokud na vás vytasí odborné názvy, mluví rychle a nepřehledně, a ještě vás odbije, chcete-li cokoliv vysvětlit, zpozorněte.

  1. Je tu pro vás dlouhodobě

Nabídne vám dlouhodobou spolupráci a je vám k dispozici i na telefonu? Sjednáním finančního produktu to u něj nekončí a nadále se zajímá o vás i vaši aktuální finanční situaci? Naplánuje vám pravidelnou informační schůzku či poradenství, na které vám nic nenutí a pouze analyzuje a ověřuje si, jak vám sjednané produkty vyhovují? Tak takového se držte a už ho nepouštějte!

Duofinance.cz – píšeme o bankách v Česku. Bez servítek. Bez reklam..

Kamerový systém pro školy

Kamery a alarmy ve školách: Ochrana studentů a majetku Bezpečnost ve školách je jednou z hlavních priorit moderní společnosti. Vedle ochrany studentů a pedagogů je...

Kurzy mzdového účetnictví, účetnictví s využitím výpočetní techniky a daňové specializace od Jintes CB s.r.o.: Klíč k profesnímu úspěchu

Účetnictví a daňová problematika patří mezi stěžejní oblasti, které ovlivňují každodenní chod firem i jednotlivců. Proto jsou odborné znalosti v těchto oblastech nejen velkou...

Fonergy představilo revoluční chytré řízení energií k tarifu Fotonka

S postupem technologického rozvoje a stále rostoucí důvěrou spotřebitelů v obnovitelné zdroje energie se koncept moderní domácnosti proměňuje. Dnešní domácnosti nejsou jen místem k...

Drahým půjčkám odzvonilo. Chystají se limity pro úrokové sazby a další náklady spotřebitelských půjček

Evropská směrnice přináší přísnější pravidla pro spotřebitelské úvěry, návrh zákona předpokládá stanovení maximálních nákladových stropů pro poskytované spotřebitelské úvěry. Limity budou vycházet z repo sazby...

Jak zajistit finanční budoucnost dětí?

Každý rodič chce pro své dítě finančně stabilní budoucnost. Ať už jde o studium, první bydlení nebo jiné životní výdaje, je důležité začít spořit...
- Reklama -PR článek