Snižování firemních nákladů nemusí nutně znamenat razantní změny. V následujících odstavcích si představíme 4 oblasti, kde se firemní náklady dají eliminovat i zcela snadno.
1) Energetické náklady
Energetické náklady představují významnou část celkových nákladů, proto se podívejme, jak je lze snížit. Při pořizování nových spotřebičů kontrolujte informace o energii, kterou spotřebovávají. Volte takové, které jsou energeticky nejekonomičtější. Průběžně ověřujte, zda máte s dodavateli energií výhodné smlouvy, nebo zda se dají najít výhodnější nabídky poskytovatelů. I maličkosti zde hrají roli. Nainstalujte proto úspornější osvětlení a sviťte jen tam, kde je to vážně potřeba. Větrejte intenzivně, ale krátce, ať neplýtváte teplem.
2) Zaměstnanecké mzdy
Další významnou položkou v nákladech představují mzdy pro zaměstnance. Zaměstnance je žádoucí si udržet, protože náklady na získávání kvalifikované pracovní síly jsou vysoké. S cílem motivovat zaměstnance a udržet si jejich spokojenost se ale vyplatí více poskytování benefitů než nákladné zvyšování mezd. Firmy dále hledají úsporu nákladů prostřednictví outsourcingu. Externí pracovníci zajistí kvalitní služby a vy nemusíte mít stálého zaměstnance, kterého potřebujete pouze příležitostně. V dnešní době se outsourcing používá hojně například v oblastech práva, IT, účetnictví a marketingu, ale i v dalších sektorech. Na neodborné dočasné činnosti je také výhodné najmout brigádníky.
3) Softwarové vybavení
V návaznosti na to, čemu se vaše firma věnuje, lze zvážit i pořízení softwarového vybavení, které by zjednodušilo a zefektivnilo firemní procesy. Nemusí jít nutně o pořízení softwaru v tradičním slova smyslu, ale o využívání různých cloudových služeb a nástrojů pro správu. Pořízení nástroje pro správu může zefektivnit i zdánlivě banální věci, jako je správa kontaktů zákazníků. Určitě je záhodné, abyste získávali nové kontakty, ale to není důvod, proč nevyužít ty stávající. Správnou kategorizací si usnadníte oslovování zákazníků, dále vám softwarový nástroj může poskytnout i přehled o poslední komunikaci, abyste se všemi svými zákazníky byli v kontaktu. Dá se nalézt řada užitečných nástrojů, hodně vám pomůže například projektový nástroj Lamael. Pro většinu firem bude taky užitečný nástroj na automatizaci vystavování faktur, objednávek apod.
4) Dohody s dodavateli
Ověřte, že máte nastavené výhodné dohody s dodavateli a že ani za služby, jako jsou firemní telefony, neplatíte operátorům příliš. To samé platí i pro podnikatelské bankovní účty, zvolte si ten nejvýhodnější pro své podnikání s minimem poplatků.

